30
Maj

Co dawać za zapis na listę adresową (7 przykładów bonusów za zapis na listę) cz.1/2

7elementow-zapis

Magnesy przyciągające nowe lead-y do Twojego biznesu nie muszą być ani skomplikowane ani trudne do zrobienia. Tak naprawdę liczy się tylko jedno „atrakcyjność bonusu w oczach klienta”.

Oto lista 7 przykładów świetnych bonusów za zapis na listę stworzoną w oparciu o moje własne doświadczenia oraz analizę tego co oferują najlepsi marketerzy na rynku.

Zanim jednak przejdziemy dalej musimy sobie wyjaśnić jedno – JEDYNYM celem tworzeniach owych bonusów jest maksymalizacja ilości osób POTENCJALNIE ZAINTERESOWANYCH TWOJĄ OFERTĄ, które zapiszą się na Twoją listę adresową.

Kluczem do sukcesu jest tu więc związek bonus z Twoją ofertą oraz jego atrakcyjność w oczach klienta. Liczy się też konkretność – najlepsze bonusy wcale nie są długie ani skomplikowane – to najczęściej prosty raport lub krótkie video rozwiązujące KONKRETNY problem z jakim spotkać może się Twój potencjalny klient.

Pomysł 1 – Raport lub e-book

Jeden z najpopularniejszych bonusów ze względu na swoją prostotę stworzenia i łatwość dystrybucji. Tak naprawdę do jego stworzenia wystarczy ci darmowe oprogramowanie OpenOffice i trochę samo zaparcia.

W moim przypadku takim bonusem który z powodzeniem stosuje już od kilku lat jest darmowy e-book „7 rzeczy, które musisz wiedzieć, zanim założysz własną stronę www”.

foto1

E-book został prze zemnie podzielony na 7 lekcji i dostarczany w formie e-mailowego kursu ale tak naprawdę już w pierwszej lekcji klient może pobrać cały ebook w formie PDF. Czemu? Aby można było go „łatwo skonsumować”.

Osoba która ma trochę czasu może pobrać i przeczytać właściwie od razu cały e-book natomiast ktoś kto jest zapracowany może śledzić kurs wysyłany e-mailem „konsumując” go kawałek po kawałku.

Zapamiętaj: 300 stronicowa książka będzie pewnie gorzej konwertować niż 15 stronicowy raport, rozwiązujący konkretny problem i pozwalający na natychmiastową konsumpcję.

Inne ciekaw przykłady takich bonusów:
foto2

foto3

Pomysł 2 – Mapa / Infografika

Mapy i infografiki działają nico inaczej niż raporty czy e-booki. Najczęściej są to jedno-dwu stronicowe i dotyczą BARDZO mocno sprecyzowanego problemu. Mogą być to mapy myśli, listy kontrolne z wypunktowanymi informacjami bądź wykresy objaśniający jedną konkretną rzecz lub ilustrujące jakiś proces.

W moim przypadku bonusem który bardzo fajnie zwiększył mi konwersję zapisów na listę oczekujących na kurs „Natychmiastowy Efekt” była prosta mapa pokazująca proces minimalizacji kosztów i maksymalizacji zysków z reklamy.

foto4

Jest to swego rodzaju kwintesencja całego pierwszego modułu kursu i zarazem ilustracja wyjaśniająca w prosty sposób cały proces zwiększania skuteczności i zysków firmy dzięki kierowaniu płatnego ruchu na nasze strony lądowania.

Podobną mapę możesz zrobić samodzielnie w darmowym programie GIMP, Power Poincie lub choćby narysować ją na karce i zeskanować tak jak w tym poniższym przykładzie:

foto5

Pomysł 3 – Video

Video jest obecnie jednym z najlepiej konwertujących bonusów. Ponownie ma to związek z łatwością konsumpcji – wystarczy biernie siedzieć i oglądać.

Do tego odpowiednio stworzone video może być „naszpikowane” emocjami i oddziaływać na obie półkule naszego mózgu, zarówno tą analogiczną (suche fakty o których mówimy) jak i tę „emocjonalną” (odpowiednie zdjęcia w tle).

Nie na darmo większość filmów sprzedażowych zwłaszcza w branży marketingowej nagrywana jest na Teneryfie czy pokazuje luksusowe samochody. Tego typu rzeczy bardzo mocną oddziałują na naszą podświadomość podczas gdy sam przekaż i „suche fakty” mają na celu przekonać naszą „racjonalną” część osobowości.

foto6

Ale nie musisz wcale lecieć na Teneryfę czy inwestować w profesjonalny sprzęt video. Wystarczy laptop z budowaną kamerką czy zwykły program do nagrywania ekranu naszego komputera oraz przemyślana prezentacja PowerPoint (jak na powyższym przykładzie) aby stworzyć wartościowy film instruktażowy za który nasi potencjalni klienci chętnie podadzą nam swój adres e-mail.

Jeśli chcesz poznać kolejne 4 niezwykle skuteczne bonusy zachęcające do zapisu na listę polecam Ci… zapis do mojego newslettera bowiem TYLKO jego abonenci dostaną link do drugiej części tego artykuły. Tak więc do zobaczenia po drugiej stronie.