05
Cze

AdWords – studium przypadku „deska tarasowa”

deska_tarasowa_2014

Czasami w pogoni za marketingowymi nowinkami zapominamy całkowicie o sprawdzonych metodach promocji. Ot prosty przykład wykorzystania AdWords do przeprowadzenia 10 dniowej promocji którą wykonałem dla jednego z moich klientów w połowie marca.

Efekt?

W 10 dni wygenerowane zostało 17 zapytania o ofertę wysłanych za pomocą strony lądowania i co najmniej 3 telefony (co daje średnio 2 zapytania dziennie z tzw. zimnego ruchu!).

Kolejne 2 tygodnie dział sprzedaży poświęcił na kontakt z klientami, wycenę i ustalenie warunków współpracy…

Wiadomość od klienta na początku maja: „Panie Krzysztofie, bardzo przepraszam za brak kontaktu z mojej strony w ostatnim czasie, ale takiej ilości pracy w kwietniu jeszcze nigdy nie mieliśmy.”

Pierwsze śliwki robaczywki.

Jednak na początku nie było tak różowo. Choć pierwsze testy pokazały, dobre efekty na poziomie reklamy, to do firmy nie spływało wiele zapytań.

adwords-reklamy

Dopiero wykorzystanie tzw. „heat maps” pomogło zlokalizować elementy strony lądowania które należało poprawić. Po optymalizacji można było już ruszyć z główną promocją.

Co zadecydowało o sukcesie kampanii?

Dobry produkt oraz interesująca promocja jak i odp. wybranie czasu uruchomienia promocji na pewno pomogły w wygenerowaniu tak dobrych wyników. Jednak to optymalizacja strony lądowania była prawdziwym kluczem do sukcesu. W końcu ten sam ruch i ta sama oferta przed optymalizacją nie konwertowały aż tak dobrze!