03
Lis

Anatomia skutecznej strony lądowania

converting

Quick Sprout opublikował niedawno świetną infografikę z 9 punktami objaśniającą wszystkie niezbędne elementy anatomii skutecznej strony lądowania…

Źródło i pełny obrazek do znalezienia pod adresem:

http://www.quicksprout.com/2013/10/17/the-anatomy-of-a-high-converting-landing-page/ 

Jako, że całość jest w języku angielskim całkiem niedawno na moim profilu na Facebook-u obiecałem zamieścić tłumaczenie tej infografiki… a więc:

Elementy składowe:

1 – Nagłówek
2 – Zdjęcie lub video
3 – Korzyści
4 – Wezwanie do Akcji!
5 – „Page fold”
6 – Odnośniki
7 – Opis
8 – Dowód społeczny
9 – Elementy zwiększające wiarygodność

ad. 1

Upewnij się, że Twój nagłówek jest zwięzły i jasny.  Główna część nagłówka powinna od razu i zwięźle wyjaśnić Twój produkt lub usługę. Natomiast podtytuł ma za zadanie wyjaśnić dokładniej główną zaletę Twoje oferty.

ad. 2 

Aby zwiększyć konwersję zamieść video lub zdjęcia wyjaśniające twój produkt lub usługę. Niektórzy ludzie wolą obejrzeć prawdziwie zdjęcia produktu niż tylko o nim czytać.

ad. 3

Wypunktuj najważniejsze zalety twojego produktu lub usługi. Osoby skanują strony www, nie czytają ich dokładnie. Skup się na wartościach jakie twój produkt lub usługa wnosi dla Twoich klientów.

ad. 4 

Upewnij się, że przyciski wzywające do akcji wyróżniają się na tle strony. Używaj dużych rozmiarów i kolorów wyróżniających się na tle strony i stwórz przyciski które samemu chciał(a)byś nacisnąć.

ad. 5

Upewnij się, że najważniejsze informacje są zawarte w części strony którą widać od razu na ekranie (bez konieczności przewijania). Pamiętaj też o osobach mających małe ekrany. Nie każdy ma ekran 27″.

ad. 6 

Na strony lądowania trafia bardzo mocno wyprofilowany ruch użytkowników. A Twoim celem jest to aby wykonali oni zamierzoną akcję. Ogranicz więc ilość linków w menu do niezbędnego minimum (powiązanego tematycznie z treścią strony) lub usuń je całkowicie.

ad. 7

W części z opisem zamieść najważniejsze informacje o Twoim produkcie lub usłudze – nie używaj tylko tekstu. Wzbogać go tematycznie powiązanymi zdjęciami. Skup się na informacjach pomagających osobie podjąć decyzję o wykonani akcji.

Tak jak wspomniałem w rozdziale „Bez zaufania nie ma sprzeday!” mojej książki najważniejszą funkcją jaką Twoja strona musi spełnić jest zbudować zaufanie do Ciebie i tego co oferujesz swoim przyszłym klientom. Natomiast najlepszym sposobem na to jest zamieszczenie opinii dotychczasowych klientów (punkt 8 – dowód społeczny) oraz zamieszczenie elementów zwiększających wiarygodność (punkt 9).

ad. 8

Świetnym sposobem na zwiększenie konwersji jest zamieszczenie opinii klientów. Dobrym pomysłem tu jest zamieszczenie również zdjęć oraz imienia i nazwiska osoby której opinie zamieszczasz. W ten sposób zwiększysz ich wiarygodność.

ad. 9

Użyj znaków i logo firm korzystających z twoich produktów / usług oraz znaków firm gwarantujących bezpieczeństwo transakcji (np. firmy rozliczającej płatności itd.).

Rozdział „Bez zaufania nie ma sprzedaży!” możesz pobrać za darmo zapisując się do mojego darmowego biuletynu.