17
Sie

Jak przyciągnąć więcej klientów i zwiększyć swoją sprzedaż tylko dzięki nagłówkowi? cz.2

headers

W poprzedniej części tego artykułu powiedzieliśmy sobie, że dobry nagłówek stanowi 80% sukcesu reklamy. Przedstawiliśmy sobie również 2 rodzaje skutecznych nagłówków. Tzw. nagłówek z podwójną korzyścią oraz nagłówek z listą powodów.

Dziś kontynuujemy temat i przyjrzymy się kolejnym trzem, starannie wybranym, nagłówkom z kolekcji najlepszych reklamowych nagłówków wszech czasów.

#1

Jako pierwszy, przeanalizujemy nagłówek który skusił nie jednego z nas i jest powszechnie stosowany przez niemal wszystkie instytucje finansowe, sklepy i wiele innych firm. Jeśli, jednak myślisz, że jego „magiczna formuła” się przez to wyczerpała – jesteś w błędzie. Bowiem mechanizm jaki on wykorzystuje jest i będzie niezmienny jeszcze przez wiele lat. Mechanizm ten jest następujący… „Kup teraz – zapłać później”.

Oto kilka przykładów wykorzystania tego typu nagłówka:

  • „Zamów gwiazdkowe prezenty teraz – zapłać po 20 stycznia”
  • „Weź kredyt wakacyjny i zapłać pierwszą ratę dopiero za 2 miesiące”

W obu przypadkach zachęcani jesteśmy do tego aby móc kupić coś za co w tej chwili nie musimy płacić… i to właśnie stanowi siłę tego nagłówka. Jeśli nie musisz za coś płacić to nie analizujesz zbyt dokładnie danej oferty.

Schemat dla Ciebie: zamów [tu produkt lub usługa] teraz – zapłać [dokładny termin lub okres odroczenia płatności]”.

#2

Drugi przykład jest oparty o ludzką ciekawość. Jego oryginalna konstrukcja była następująca:

„Jak rabować banki… legalnie?” 

Co stanowi o jego sile? Otóż przede wszystkim odnosi się on do głównej korzyści jaką w tym przypadku są pieniądze. Bo z czegoż innego można rabować banki? Dodatkowo jak już wspomniałem pobudza naszą ciekawość. Przecież rabowanie banków jest nielegalne a tu autor mówi nam, jak je rabować legalnie… To zmusza nas do dowiedzenia się „jak to jest możliwe” i … czytania oferty.

Schemat dla ciebie:Jak [intrygująca główna korzyść która w swojej konstrukcji z założenia jest nielegalna] – legalnie?”

Inny przykład: „Jak podkradać konkurencji klientów – legalnie?”

#3

Trzeci i ostatni przykład nagłówka to prawdziwy klasyk. Pełen tajemnic, pobudzający ciekawość i przez to zmuszający do przeczytania tego co znajduje się pod nim.

Przykłady:

  • „Śmiali się, gdy usiadłem przy fortepianie – ale kiedy zacząłem grać…”
  • „Śmiali się, gdy płaciłem za korepetycje z matematyki – ale kiedy zdałem maturę …”
  • „Śmiali się, gdy poszedłem na kurs malarstwa – ale gdy zacząłem malować …”

Schemat dla ciebie: Śmiali się, gdy [tu twoja oferta] – ale kiedy/gdy [tu główna korzyść] …”

Wybrane przykłady nagłówków pochodzą z e-booka „Złota kolekcja 97. najsilniejszych nagłówków reklamowych” autorstwa Łukasza Kamiennika.

Do nabycia pod tym adresem.