27
Lip

Optymalizacja strony www, w 3 prostych krokach

opt

Zobacz jak szybko i prosto zwiększyć skuteczność swojej strony www oraz polepszyć jej pozycję w wynikach wyszukiwania. Dzięki tym 3 prostym krokom nie tylko zwiększysz ilość osób odwiedzających Twoją stronę www ale także sprawisz, że większa ich część nawiąże kontakt z Twoją firmą stając się jej nowymi klientami.

Krok 1 – Jestem na Twojej stronie … i Co dalej?

No właśnie, większość osób zastanawia się jedynie nad tym „Jak sprawić aby więcej osób odwiedzało moją stronę www?”, nie myśląc w ogóle o tym co się stanie gdy dana osoba przejdzie już na ich stronę www.

Nie wiem jak ty, ale ja wolę mieć stronę z 10 odwiedzinami dziennie z których 30% przetransformuje się w moich klientów, aniżeli mieć 100 unikalnych odwiedzin które nie wnoszą nic do mojego biznesu, bowiem wszystkie osoby po kilku minutach zwyczajnie opuszczają moją stronę www bez wykonania jakiejkolwiek akcji.

Właśnie dlatego już w pierwszym rozdziale mojej książki wspominam o NOA czyli Najbardziej Oczekiwanej Akcji jaką klient ma wykonać na naszej stronie.

Określenie NOA to podstawowa czynność jaką musimy zrobić, zanim w ogóle zaczniemy prace nad naszą stroną czy jakimkolwiek materiałem promocyjnym dla niej, to ona bowiem definiować będzie kształt naszego serwisu czy sposób konstruowania reklam.

NOA może być czymkolwiek, od zapytania o ofertę po dokonanie zakupu online. Zależy ona jedynie od Ciebie, specyfiki Twojego biznesu i tego „po co właściwie tworzysz własną stronę www”.

Gdy znasz już swoje NOA musisz zadbać o to aby akcję tą można było wykonać maksymalnie po 3 kliknięciach od momentu wejścia na stronę główną Twojego serwisu. Czyli biorąc za przykład sklep internetowy, możemy założyć, że naszym NOA będzie dokonanie zakupu. Tak więc musimy tak przemyśleć strukturę naszego sklepu i sposób nawigacji aby klient mógł łatwo znaleźć interesujący go produkt i dodać go do koszyka w maksymalnie 3 kliknięciach od wejścia na stronę główną.

Krok 2 – SEO Express czyli jak w 15 min. przypodobać się Google?

O optymalizacji strony pod wyszukiwarki napisano już tak dużo różnych (i czasami wręcz sprzecznych) rzeczy, że w gąszczu tych wszystkich informacji łatwo zapomnieć o kilku podstawowych zasadach jakie powinniśmy przestrzegać.

Podstawą każdej optymalizacji strony pod wyszukiwarki jest nadanie podstroną naszego serwisu dobrych tytułów (znacznik < title >) i opisów (znacznik < meta name=”description”>). To one wraz samą treścią naszej strony są podstawowym i najważniejszym elementem naszej strony.

Tytuł naszej strony nie powinien zawierać więcej jak 100 znaków natomiast pole opisu powinno mieć maksymalnie 200 znaków i powinien być naturalnym rozwinięciem tytułu. Ważne jest aby powtórzyć w nim przynajmniej jedno słowo kluczowe (np. branżę firmy lub zakres działalności) i zachęcić nim do wejścia na stronę.

a. Strona główna serwisu

Tytuł: [Branża firmy] „[Nazwa naszej firmy]” [Lokalizacja] – [Zakres działalności] [Lokalizacja w odmianie]*
* – W przypadku długich nazw, cudzysłów przy nazwie firmy można śmiało pominąć. 

Przykład: Salon kosmetyczny „Bio Uroda” Jelenia Góra – Kosmetyczka Krystyna Szopińska, w Jeleniej Górze

W tym przypadku, ponieważ w swoim mieście pani Krystyna jest relatywnie znana w branży, wybraliśmy podanie jej imienia i nazwiska zamiast wpisywania np. (masaże, manicure, pedicure itd.). 

Natomiastopis w tym wypadku jest następujący: Salon kosmetyczny „Bio Uroda” w Jeleniej Górze zaprasza na zabiegi kosmetyczne, masaże oraz zabiegi odmładzające. Dla nowych klientów PROMOCJA -15% na pierwszą wizytę! 

A więc powtórzyliśmy tu kluczową frazę jaką jest „salon kosmetyczny” oraz lokalizację firmy, po króćce przedstawiliśmy ofertę i zachęciliśmy klienta do odwiedzin promocją na pierwszą wizytę.

b. Podstrony z ofertą

Tytuł:[Najważniejsze słowa kluczowe danego składniku oferty] – [Branża firmy] [Nazwa Firmy] [Lokalizacja w odmianie]

Przykład: BOTOCEUTICAL serum przeciwzmarszczkowe – Kosmetyczka Krystyna Szopińska w Jeleniej Górze*
* – Ponownie, skoro osoba jest tu bardziej znana niż nazwa firmy (która zostało dopiero niedawno otwarta) bardziej interesujące jest podanie zamiast nazwy firmy nazwiska osoby wykonującej zabiegi. Nie należy tego jednak brać jako bezwzględny przykład do naśladowania.

Opis: Będzie on oczywiście zależy od Twojej oferty. Pamiętaj by podczas jego pisania skupić się nie na cechach produktu a korzyściach jakie niesie on dla klienta. To one zachęcą go do odwiedzin. 

Przykład: Nowoczesna alternatywa dla botoksu i liftingów twarzy! BOTOCEUTICAL radykalnie redukuje zmarszczki mimiczne i wygładza delikatne linie twarzy – efekty są widoczne już po kilku dniach. Sprawdź!

c. Strona z danymi kontaktowymi

Tytuł: [Branża firmy] [Nazwa firmy] [adres: ulica i miasto] – [numer telefonu] – [ewentualne dodatkowe informacje]
Przykład: <em>Zakład kosmetyczny „Bio Uroda” ul. Podgórze 2A, Jelenia Góra – tel. 697-975-451 – Kosmetyczna Krystyna Szopińska

Nie zapomni też aby nagłówki na wszystkich podstronach Twojego serwisu umieszczać wew. znacznika <h1> </h1> (o ile możesz zrobić to w naturalny sposób, umieść tu najważniejsze słowo kluczowe) a w samej treści strony powtórzyć maksymalnie 2-3 razy słowa kluczowe na jakich Ci najbardziej zależy. Nie wciskaj ich jednak na siłę, gdzie tylko się da. Pamiętaj, że Twoja strona ma być przyjazna nie tylko Google ale i osobą odwiedzającym ją. 

Krok 3 –  Ułatwiaj klientowi kontakt!

Jest to punkt tak oczywisty, a jednak tak często zaniedbywany! Podstawową funkcją każdej strony, nawet tej najprostszej, jest przedstawienie firmy i ułatwienie klientowi kontaktu z nią. Zadbaj więc o to aby: 

1. Numer telefonu był zawsze widoczny

Osobiście proponuję umieszczać numer tel. w górnym prawym rogu strony. Koniecznie jako tekst nie obrazek – tak by osoby korzystające z smartphone mogły kliknąć na niego i od razu zadzwonić  do nas, bez konieczności szukania zakładki kontakt. Co więcej numer tekstowy często jest zamieniany przez wtyczkę Skype na przycisk który można nacisnąć i od razu zadzwonić do firmy.

Pamiętaj: Twój numer telefonu musi być łatwy do odnalezienia znaleźć na każdej zakładce twojej strony www.

2. Zakładka kontakt koniecznie z formularzem kontaktowym

Zamiast zwykłego podawania adresu e-mail. Za tym punktem przemawiają 2 argumenty. 

  • Po pierwsze, nie podając swojego adresu e-mail na stronie chronimy samych siebie przed otrzymywaniem nadmiernej ilości SPAMu.
  • Po drugie</span> udostępniając formularz kontaktowy na stronie kontakt dajemy użytkownikowi możliwość napisania wiadomości do nas bez konieczności opuszczenia naszej strony. Nie zapomnij tylko aby Twój formularz kontaktowy miał zabezpieczenie anty SPAM-owe (czyli przepisanie kodu z obrazka). Natomiast osoby które koniecznie chcą pokazać na stronie swój adres e-mail mogą to zrobić w formie obrazka. W ten sposób użytkownik zobaczy nasz e-mail ale roboty spamerów go nie odczytają.

3. Zakładka „plan dojazdu” powinna koniecznie zawierać zintegrowanąmapką Google

Tak by użytkownik mógł sprawdzić dojazd do firmy bez wychodzenia z naszej strony www. 

Dobrą praktyką jest zadbanie o to aby okienko z mapą (widoczne na naszej stronie) miało od razu otwarty „dymek” z Twoim adresem, tak jak to widać na zdjęciu poniżej. 

Przy okazji, jeśli prowadzisz lokalny biznes to koniecznie powinieneś dodać swoją firmę do Google Maps. Usługa ta jest całkowicie darmowa i drastycznie polepszy Twoją pozycję w wynikach wyszukiwania. Instrukcję dodawania swojej firmy do Map od Google znajdziesz w rozdziale 10 książki <a href=”http://www.odniessukceswsieci.pl/ksiazka/index.html”>Odnieś Sukces w Sieci