27
Kwi

Call to Action cz.2

cta

Dziś kontynuacja tematu z poprzedniego tygodnia a więc dwudziestu prostych przykładów objaśniających jakie cechy powinien mieć dobrze zaprojektowany przycisk wzywający do akcji…

Tydzień temu w cz.1 rozpoczeliśmy tłumaczenie prezentacji przygotowanej przez firmę HubSpot: „20 Critical Do’s & Don’ts for Clickable Calls-to-Action” czyli „20 krytycznych rób / nie rób dla przycisków wzywających do akcji”*. Objaśnia ona na bazie 20 prostych przykładów całą ideę tego jakie cechy powinien mieć dobrze zaprojektowany przycisk wzywający do akcji.

Osoby znające język angielski mogą obejrzeć pełną prezentację pod adresem:http://www.slideshare.net/HubSpot/20-dos-donts-for-clickable-callstoaction. Natomiast jeśli ktoś nie jest „za pan brat” z tym językiem wówczas poniżej znajdzie moje tłumaczenie własne dla ww. zasad.

Dla przypomnienia 8 pierwszych zasad przetłumaczone jest tutaj.

Zasada 9**

NIE składaj obietnic których nie możesz dotrzymać.

Ustal odpowiednie oczekiwania co do tego, co odwiedzający otrzyma.

Zasada 10**

Nigdy nie linkuj do strony głównej.

Zawsze kieruj każdy przycisk na specjalne strony docelowe, które rozszerzą ofertę zapowiedzianą w danym przycisku.

Zasada 11**

Nie stosuj zbyt wielu różnych przycisków wzywających do akcji na jednej stronie.

Używaj maksymalnie jednego głównego i jednego podrzędnego przycisku z wezwaniem do akcji.

Zasada 12**

Nie zapomnij o budowaniu zaufania poprzez profesjonalny wygląd materiałów promocyjnych.

Używaj danych lub opinii klientów potwierdzających to co obiecujesz.

Zasada 13**

Nie przegap okazji do promowania swoich usług nawet w zwykłych odpowiedziach na wiadomości.

Używaj przycisków wzywających do akcji we wszystkim co robisz – e-mailach, na blogu, w mediach społecznościowych itd.

Zasada 14**

Nie używaj tych samych przycisków zbyt długo. Ich przekaz powinien być zawsze aktualny.

Nie bój się eksperymentować z wariantami A / B tak by przetestować to jaki projekt, tekst czy umieszczenie działa najlepiej.

Zasada 15**

Nie zapomni o optymalizacji pod wyszukiwarki

Zawsze stosuj słowa kluczowe w sekcji ALT=”” obrazków wyzwających do akcji.

Zasada 16**

Nie stosuj Flasha (jest nie widoczny dla większości urządzeń mobilnych).

Używaj przycisków kompatybilnych z urządzeniami mobilnymi.

Zasada 17**

Nie stosuj brandingu jako jedynego celu twoich promocji

Zawsze oferuj jakąś wartość

Zasada 18**

Nie stosuj tych samych wezwań do działania dla wszystkich

Personalizuj swój przekaz ponieważ każdy jest inny i oddziałuj na inne bodźce.

Zasada 19**

Nie zagnieżdżaj najważniejszych informacji w mało widocznych miejscach.

Daj im nieco przestrzeni tak by był widoczne i jasno oddzielone od innych informacji

Zasada 20**

Nie bądź perfekcjonistą dopracowującym każdy piksel.

Najważniejszy jest i tak przekaz to właśnie on sprawia, że użytkownicy wykonują jakieś akcje.

———————————-

* – tłumaczenie własne

** – Tłumaczenie własne na podstawie prezentacji: http://www.slideshare.net/HubSpot/20-dos-donts-for-clickable-callstoaction