20
Kwi

Call to Action cz.1

cta2

Jeszcze do niedawna dla większości właścicieli stron podstawowym miernikiem skuteczności strony była liczba wizyt na stronie. Im więcej wizyt tym moja strona jest skuteczniejsza. Dziś dzięki rozwojowi narzędzi statystycznych takich jak Google Analytics 

liczba wizyt właściwie nie gra większej roli. No chyba, że zarabiasz na reklamach na stronie.

 

Niemniej dla firm świadomie wykorzystujących internet jako kanał zdobywania nowych klientów czy kanał bezpośredniej sprzedaży ważne staje się nie to ile osób odwiedza ich stronę ale ile wykonuje zamierzoną akcję na tej stronie. Czyli ile osób coś od nas kupi albo wyśle zapytanie o ofertę. W tym przypadku kluczowe staje się odpowiednie wezwanie użytkowania do akcji (z ang. Call to Action).

 

Całkiem niedawno na SlideShare napotkałem bardzo ciekawą prezentację przygotowaną przez firmę HubSpot: „20 Critical Do’s & Don’ts for Clickable Calls-to-Action” czyli „20 krytycznych rób / nie rób dla przycisków wzywających do akcji”*. Objaśnia ona na bazie 20 prostych przykładów całą ideę tego jakie cechy powinien mieć dobrze zaprojektowany przycisk wzywający do akcji.

Osoby znające język angielski mogą obejrzeć pełną prezentację pod adresem: http://www.slideshare.net/HubSpot/20-dos-donts-for-clickable-callstoaction. Natomiast jeśli ktoś nie jest „za pan brat” z tym językiem wówczas poniżej znajdzie moje tłumaczenie własne dla ww. zasad.

Zasada nr.1 **

NIE używać słowa „Wyślij” na przycisków formularza.

UŻYWAJ wartościowej nazwy objaśniającej jasno co się wydarzy (np. pobierz instrukcję w formie PDF)

Zasada nr. 2 **

NIE ukrywaj przycisków tam gdzie nikt nie może ich zobaczyć.

UMIEŚĆ przyciski na linii wzroku użytkownika a nie pod spodem wielkich ilustracji.

Zasada nr. 3 **

NIE używaj jako tła przycisku takiego samego koloru jak tło strony.

UŻYWAJ dużych przycisków z kontrastującymi kolorami.

Zasada nr. 4 **

NIE używaj małych prawie niewidocznych przycisków.

ZRÓB je duże i pogrubione tak by się wyróżniały

Zasada nr. 5 **

NIE używaj płaskich przycisków

NIECH wyglądają jak „Klikalne” przyciski. Dodaj gradient, cienie, i akcje widoczne po najechaniu na nie myszką.

Zasada nr. 6 **

NIE umieszczaj przycisków w niewłaściwym miejscu i niewłaściwym czasie.

UMIEŚĆ przyciski nawiązujące do zainteresowań i potrzeb osoby odwiedzającej stronę.

Zasada nr. 7 **

NIE bądź zbyt rozwlekły.

UPEWNIJ się, że Twoje przyciski są jasne, proste i czytelne.

Zasadan nr. 8 **

NIE używaj niejasnych, banalnych, lub pasywny zwrotów.

UŻYJ przekonujących i konkretnych argumentów, które przekazuje wartość Twojej oferty.

 

Dziś to wszystko – kolejna partia porad już niebawem. Napiszcie co o nich myślicie w komentarzach poniżej. Jestem ciekaw czy przyciski na waszych stronach spełniają powyższe zasady?

———————————-

* – tłumaczenie własne

** – Tłumaczenie własne na podstawie prezentacji: http://www.slideshare.net/HubSpot/20-dos-donts-for-clickable-callstoaction