18
Lis

Jak wybrać najlepsze słowa kluczowe? Cz.2


Po czasie kreatywnego myślenia przychodzi zawsze czas na suchą analizę. Z stworzonej wcześniej listy słów kluczowych wybierz 10-15 fraz które najlepiej oddają charakter i specyfikę Twojej oferty. 

Następnie oceń swoje słowa wg. trzech kategorii:

a. Sprawdź popularność każdego zapytania jakie pozostało na Twojej liście.

Jeśli chcesz możesz sprawdzić wszystkie frazy wypisane na samym początku. Biorąc jednak pod uwagę to, że znasz swoją branże istnieje spora szansa, że podświadomie dokonując selekcji słów w poprzednim kroku, na Twojej liście pozostały już tylko te najlepsze zapytania.

Aby ocenić popularność słów kluczowych skorzystaj z 2 fantastycznych narzędzi od Google.

b. Konkurencyjności (ilości potencjalnych konkurentów)

Chodzi o ilość wyników wyszukiwania dla każdej z wybranych fraz. Jak ją sprawdzić? To proste wystarczy wpisać ją w google.pl a samo Google pokaże nam ilość wyników wyszukiwania zaraz pod polem wpisywania zapytań do wyszukiwarki.

c. Precyzyjności

Tej oceny dokonujesz już samodzielnie. Oceń wybrane frazy w skali od 1 do 5, gdzie „1” to fraz bardzo ogólna a „5” to fraza bardzo precyzyjna.

Czas na podsumowanie: 

Spójrz ponownie na swoją listę i dokonaj ponownego porównania wybranych fraz. Najlepsze frazy to te które będą cechowały się niskim lub średnim poziomem konkurencyjności, dużą popularnością (ilością wyszukań) i możliwe wysokim poziomem precyzyjności.