11
Lis

Jak wybrać najlepsze słowa kluczowe? Cz.1

slowa

Każdy kto posiada stronę www wie, że odpowiednie słowa kluczowe to pierwszy krok w stronę sukcesu w sieci. Ale jak wybrać takie, które pomogą Ci go osiągnąć? Oto kilka przydatnych porad. 

Krok 1. Myśl jak klient

Szukając odpowiednich słów kluczowych do promocji Twojej firmy musisz postawić się w roli Twoich klientów. Zastanów się jak ty byś szukał swojej oferty i wypisz tyle sformułowań ile tylko przyjdzie Ci do głowy. Pamiętaj jednak, że klienci mogą nie używać ciężkich technicznych sformułowań i to, że Ty je znasz nie znaczy, że są to dobre słowa kluczowe. Popytaj również swoich pracowników czy klientów. Na tym etapie każdy pomysł jest dobry.

Krok 2. Przeanalizuj swój serwis www

Pamiętaj, frazy które chcesz pozycjonować muszą znajdować się też wew. Twojej strony. Kluczowe są tu tytuły odpowiednich podstron oraz ich treść. Popatrz też jakich słów użyłeś opisując swoją ofertę – być może znajdziesz tu dobre słowa kluczowe o których nie pomyślałeś w punkcie pierwszym.

Krok 3. Analiza konkurencji

Teraz czas podejrzeć konkurencję. Wpisz słowa kluczowe które masz zapisane i przejrzyj najpopularniejsze strony z top 10. Zobacz jakie inne słowa kluczowe używają te firmy które najczęściej są w top10.

Po wykonaniu tych 3 kroków Twoja lista słów kluczowych powinna być już całkiem pokaźna. Już niebawem zajmiemy się jej ograniczaniem i wyborem najlepszych słów kluczowych. Wszelkie pytania możecie zostawiać w komentarzach.